loading...

هنر زندگی

بازدید : 128
چهارشنبه 9 تير 1400 زمان : 22:26

ماده مخدر گل یا ماری جوانا با آزادسازی‌هایی که در قوانین برخی کشورهای مدرن جهان اتفاق افتاده، رواج بیشتری در کشور ما نیز پیدا کرده است. این در حالی است که اغلب کسانی که به ماری جوانا روی می‌آوردند به دنبال حس یک زندگی شاد و فرار از غم‌هایشان هستند. بر اساس آمار و تحقیقات میدانی، مشکلات خانوادگی و تغییر و تحولات دوران بلوغ نقش بسیار پررنگی در گرایش نوجوانان داشته است، همین موارد و اضافه شدن عوامل پیچیده‌تر اجتماعی با بالا رفتن سن همچنان فرد را در خطر ابتلا به اعتیاد قرار می‌دهند. با مصرف گل، پس از مدتی تغییرات در خلق و خو و عادات به وضوح قابل مشاهده بوده و می‌توان گفت چیزی کمتر از اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی ندارد. در ادامه بیشتر درباره این ماده و عوارض آن صحبت شده است. با عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد حامی هنر زندگی می توانید از خدمات مشاوره آنلاین این مرکز بهرمند شوید.

منبع: ماده مخدر گل و نحوه استفاده از ماریجوانا ( ماری جوانا )

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر گل و نحوه استفاده از ماریجوانا ( ماری جوانا ) می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

آشنایی با ماده مخدر گل و یا علف و یا همان ماری جوانا

حتما شما هم شنیده‌اید که "برخلاف سایر مواد مخدر مصرف ماده مخدر گل بی خطر است و مشکلی به وجود نمی آورد". در حالی که مصرف ماریجوانا علاوه بر عوارض و پیامدهایی که دارد؛ زمینه ساز اعتیاد به مواد مخدر دیگر است. یکی از اشتباهات رایج خانواده در زمان آگاهی از مصرف ماریجوانای فرزندشان، اقدامات هیجانی و عجولانه‌ است. در این زمان‌ها برخلاف تصور، باید بسیار خونسرد و آگاهانه اقدام به تغییر شرایط برای مصرف کننده نمود. به گونه‌ای که هدف ایجاد راه ارتباطی باشد تا بیمار به جای فرار از خانواده، رابطه‌اش را با شما بازسازی کرده تا بار دیگر به آغوش خانواده برگردد.



گل در کدام دسته از مواد مخدر قرار می گیرد

ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) زیر دسته کانابیس ها است که به دلیل تشابه علائم و حالات آن به عنوان یک ماده توهم زا نیز معرفی می‌گردد. این ماده از مشتقات گیاه شاهدانه است که با کاهش عملکرد سیستم انتقال پیام‌های عصبی در مغز موجب ایجاد حالتی آرامش بخش در می‌گردد. ماریجوانا بویی شبیه به بوی گیاه می دهد. مدت زمان اثر ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) بین 2 تا 6 ساعت است. ماده مخدر گل یا ماریجوانا برخلاف مواد مخدر که وابستگی جسمی بالایی دارند و ترک کردن آنها با درد جسمانی بالایی همراه است؛ وابستگی جسمی ندارد. در عوض وابستگی ذهنی و روانی شدیدی به وجود می آورد. برای آشنایی بیشتر با عوارض مصرف گل کلیک کنید.

ماده مخدر گل و خواص آن

ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) به دلیل خاصیت شادی آوری آن پر مصرف ترین ماده مخدر در جهان است. همین احساس سرخوشی زیاد سبب فاصله گرفتن از خانواده می‌گردد. همچنین تغییرات قابل توجهی در میزان تشنگی، اشتها و خواب بسته به شرایط جسمی فرد ایجاد می‌کند. این افراد معمولا بعد از مصرف ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) تمایل زیادی به خوابیدن دارند و زمانی که احساس خماری می کنند بی خواب می‌شوند.

تغییر رفتار از بارزترین پیامدهای ماده مخدر گل ( ماریجوانا ) است، معمولا در اوایل تشخیص علت این تغییر رفتارها برای خانواده مشکل است. این افراد نسبت به گذشته گوشه‌گیرتر شده و تمایل شرکت در جمع‌های خانوادگی را از دست می دهند و تمایل زیادی به گذراندن وقت با دوستان و دیر آمدن به خانه پیدا می‌کنند. زمانی که فاصله زمانی زیادی از مصرف می‌گذرد، پرخاشگری، بی قراری و اضطراب از بارزترین تغییر رفتارهایست که می توان مشاهد کرد.

خاصیت منحصر به فرد ماریجوانا

ماده مخدر گل توهم زای طبیعی است که بعد از مصرف، زمان برای فرد کند می‌گذرد. این ماده با تاثیر بر روی سیستم عصبی و قوی کردن حواس و تمرکز در اوایل مصرف سبب می‌شود تا فرد احساس کند زمان کندتر می‌گذرد. از منحصر به فردترین ویژگی‌های ماریجوانا می‌توان به زمان تاثیر آن اشاره داشت. مدت تاثیر ماریجوانا بسته به نژاد آن بین 4 تا 10 ساعت است که بعد از این مدت یعنی در فردای آن روز هیچ اثری از علائم مصرف باقی نمی‌ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

عوارض ماده مخدر گل

به طور کلی با توجه به مدت زمان مصرف ماریجوانا پیامدها و عوارض متفاوتی شکل می‌گیرد که می توان این عوارض را به کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی کرد.

عوارض کوتاه مدت اعتیاد به ماریجوانا

از جمله عوارض کوتاه مدت می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • افسردگی شدید (برای آشنایی با علائم افسردگی کلیک کنید)
  • اختلالات اضطرابی و استرس ( برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان استرس کلیک کنید.)
  • کاهش اشتها
  • مشکلات خواب
  • از دست دادن وزن
  • پرخاشگری و عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • بی قراری
  • کابوس‌های شبانه
  • حرص و ولع مصرف
  • مشکلات تنفسی و سرفه های شدید
  • بوی بد دهان

عوارض بلند مدت اعتیاد به ماریجوانا

از جمله عوارض بلند مدت اعتیاد به ماری جوانا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • از دست رفتن حافظه
  • کاهش و از دست دادن تمرکز
  • اختلالات یادگیری
  • نوسانات اخلاقی
  • پرخاشگری و عصابنت های غیر قابل کنترل
  • اختلالات جنسی و کاهش میل جنسی
  • مشکلات باروری
  • مشکلات کاری و مالی
  • آسم
  • برونشیت
  • سرطان

اگر متوجه علائم بالا شدید، برای انجام تست اعتیاد عجله نکنید و حتما قبل از هر اقدامی با متخصص ترک اعتیاد صحبت نمایی. برای آشنایی با انواع تست اعتیاد به ماریجوانا کلیک کنید.


ازدواج و ادامه زندگی با فرد مصرف کننده ماریجوانا

ازدواج و شروع یک زندگی مشترک خود به تنهایی چالش‌های بسیار زیادی دارد، چه برسد به اینکه یکی از زوجین معتاد باشد. از آنجایی که فرد مصرف کننده ماری جوانا در طولانی مدت کنترل هیجانات و تمرکز خود را از دست می دهد و تغییر رفتارهای ناگهانی مانند ابتلا به اختلال دو قطبی دارد؛ زندگی مشترک را با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه می‌سازد. این افراد در زمان مواجهه با مشکلات زندگی عصبی و پرخاشگرایانه عمل می‎‌کنند.

شاید با در نظر نگرفتن مصرف ماریجوانا در نگاه اول ازدواج با چنین فردی با توجه به موقعیت اجتماعی، مالی و... که دارد؛ یک تصمیم عاقلانه به نظر برسد و احساس کنید که می‌توانید با ازدواج با او خوشبخت شوید. اما بعد از وارد شدن به زندگی همواره در فکر خود باید به دنبال راهی برای تکرار پارامترهای مثبت همسرتان باشید تا حس خوشبختی کنید، در حالی که در واقعیت مدام نگران بروز یک اتفاق یا مشکل هستید. توصیه می‌کنیم در صورتی که از اعتیاد همسر یا کسی که قصد ازدواج با او را دارید با خبر شدید قبل از هر اقدام و واکنشی نسبت به اعتیاد او، حتما از جلسات مشاوره روانشناسی بهرمند شوید.

ابتلا به ماده مخدر گل چرا خطرناک است

ماریجوانا از دید عموم به عنوان یک ماده بی‌خطر شناخته می‌شود که مصرف آن هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. حال آنکه مصرف بلند مدت ماری جوانا باعث بروز اختلالات شخصیت، کاهش حافظه و تمرکز، عدم کنترل اعصاب و پرخاشگری بی رویه می‌گردد. علاوه بر این عوارض، اعتیاد به ماده مخدر گل یا ماریجوانا زمینه ساز اعتیاد به سایر مواد مخدر می باشد. پس حتما هر چه زودتر برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد اقدام نمایید.

ترک مصرف ماده مخدر گل

از آنجایی که اعتیاد به ماده مخدر گل یک اعتیاد فکری و ذهنی است، خود مصرف کننده توانایی ترک اعتیاد به ماریجوانا را ندارد. رفتار و عملکرد اعضای خانواده در ترک اعتیاد به ماده مخدر گل بسیار حیاتی است. ماریجوانا از جمله موادی است که باید اعضای خانواده و آشنایان فرد در شروع و روند ترک اعتیاد به فرد کمک کنند. از رایج ترین روش هایی که توسط خانواده ها برای ترک اعتیاد به ماریجوانا مورد استفاده قرار می‌گیرد می توان به استفاده از کمپ، دارو درمانی، روان درمانی اشاره داشت. اما باید بدانید که اقدامات هیجانی برای ترک اعتیاد به ماده مخدر نتیجه بخش نخواهد بود و حتی باعث بیشتر شدن مصرف می‌گردد. برای آشنایی با روش های ترک اعتیاد به ماریجوانا کلیک کنید.

کمپ های ترک اعتیاد

مبنای روش‌های مورد استفاده در مراکز ترک اعتیاد بر مبنای جلوگیری از مصرف مجدد ماده مخدر است. از آنجایی که ماده مخدر گل وابستگی جسمی ندارد، قطع یک باره و حبس شدن تنها تمایل فرد را برای مصرف مجدد ماریجوانا بیشتر می‌کند. علاوه بر این فرستادن جوانان به مراکز ترک اعتیاد (بدون خواست آن‌ها) می‌تواند آسیب‌های شدیدی را بر روی روان آنان بگذارد و آنان را با مواد مخدر جدید آشنا کند.

دارو درمانی

برای ترک اعتیاد به ماریجوانا در حال حاظر هیچ داروی جایگزینی وجود ندارد و به هیچ وجه تجویز خودسرانه داروهای ضد افسردگی ، دارو های ضد اضطراب و دارو های خواب آور به جای ماده مخدر گل نتیجه بخش نخواهد بود. در صورت نیاز متخصص دارو را برای کاهش عوارض برای شما تجویز می‌کند. برای آشنایی با انواع داروهای ضد افسردگی ، دارو های ضد اضطراب و دارو های خواب آور کلیک کنید.

روان درمانی

از آنجایی که اعتیاد به گل ناشی از یک آسیب عاطفی در فرد است، روان درمانی و استفاده از جلسات مشاوره روانشناسی کاربردی ترین روش برای ترک اعتیاد به ماده مخدر گل محسوب می‌شود. از آنجایی که خلاء عاطفی فرد مصرف کننده در اکثر موارد به دلیل مشکلات و مسائل خانوادگی است؛ اعضای خانواده فرد نیز از جلسات روان درمانی باید استفاده نمایند. با حل مشکل و خلاء عاطفی به وجود آمده در فرد به مرور زمانی به طور تدریجی مصرف ماریجوانا ( ماده مخدر گل ) کاهش پیدا کرده و در نهایت به صفر می‌رسد. برای آشنایی با علل و چگونگی نقش اعضای خانواده در ترک اعتیاد کلیک کنید.

مرکز مشاوره حامی هنر زندگی

با توجه به افزایش فشارهای روانی و استرس های روزمره، امروزه بسیاری از افراد نیاز دارند از خدمات روانشناسی استفاده کنند اما با توجه به به مشکلاتی هم چون کمبود وقت و یا مسائل اقتصادی ممکن است برخی از افراد چشم بر روی این نیاز خود ببندند و از دریافت مشاوره پشیمان شوند. اعتیاد یکی از مهم ترین مسائلی است که به کمک حرفه ای نیاز دارد اما بسیاری از افراد به دلایلی همچون ترس از آبرو از مراجعه به مراکز حضوری خودداری می کنند. مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی با گردآوری کادری مجرب و متخصص این امکان را مهیا کرده تا به صورت تلفنی با متخصصان تماس بگیرید.

در مشاوره تلفنی هزینه کم تری پرداخت می شود و مسائلی هم چون رفت و آمد و معطلی نیز حذف می شود. در مشاوره تلفنی کیفیت جلسات مشاوره به هیچ عنوان پایین نمی آید و می توانید کل فرایند درمان را به صورت تلفنی پیش ببرید. متخصصان حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در زمینه حل مسائل و مشکلات یاری تان کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: ماده مخدر گل و نحوه استفاده از ماریجوانا ( ماری جوانا )

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر گل و نحوه استفاده از ماریجوانا ( ماری جوانا ) می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 307
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 809
  • بازدید کلی : 18937
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه